Cultura si presa in spatiul european

Nu oricine poate scrie presa de opinie si totusi 80% din presa de acum este de opinie...in acest caz, mai exista presa sau e doar o iluzie?

In cadrul conferintei "Cultura si presa in spatiul european" , jurnalistul si lectorul universitar Oreste Teodorescu a sustinut un discurs, adresat tinerilor ce urmeaza sa devina jurnalisti.
S-a adresat ca de la tata la fiu si a reusit sa capteze cu adevarat atentia noii generatii, impartasind adevaruri nu de multi stiute.

" Noi ca jurnalisti nu am reusit sa o facem. Voi sper sa reusiti sa plecati cu acea cununa de spini pe cap prin desert si sa propovaduiti cuvantul, intr-un sistem care se sinucide lent, in care generatia trecuta nu mai poate sa schimbe nimic in interior. E timpul pentru o revolutie interioara ! Nu ne lasati sa va conducem!
De 20 de ani noi nu mai rodim nimic. Studiati-ne si schimbati ceva! Noi nu va lasam nimic. Nici nu predam vreo stafeta. In lacomia noastra nu am lasat nimic.Am lasat doar niste generatii mai greu de pacalit. Noi am distrus tot ce am reusit pana acum si ne-am oprit.E MOMENTUL ZERO!" afirma Oreste Teodorescu in discursul sau.

Au mai vorbit Marian Petcu, vicepresedintele Asociatiei Romane de Istoria Presei, si jurnalistul palestinian Jaber Ahmed, care au incercat sa ofere o nota de optimism conferintei si jurnalismului viitor.

Conferinta internationala , aflata la a IV a editie , "Cultura si presa in spatiul european" , a fost gazduita de sediul central al bibliotecii V.A. URECHEA, ce a oferit si o expozitie cu tematica "Galati in presa de altadata".


Galiano Bianca

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Cui ii place Borcanu'